miercuri, 22 februarie 2012

Despre genul Daphne






          Daphne este genul unui arbust ( unii ii spun subarbust, dar nu vreau sa intru in discutii tehnice-is not important) care infloreste primava, este o planta subalpina- care se gaseste mai ales in padurile de conifere. La noi exista 2 specii ( poate mai multe, dar eu pe astea le cunosc), (Daphne mezereum) - tulchina sau liliac salbatic. Este o specie mezoterma, am gasit-o  la Valcea, Cheile Turzii dar si in jnepenisurile din Muntii Rodnei.    
          O alta specie, ocrotita de lege, este (Daphne blagaiana) - iedera alba aflata in multe parcuri nationale din tara noastra. Anul acesta mi-am comndat (Daphne arbuscula), (are flori roz), astept cu nerabdare sosirea lui ( vreau sa il vad plantat in gradina mea). Exista multe specii de Daphne cele mai multe specifice Caucazului, de asemenea incrucisari intre specii. Iubitorii de plante alpine detin exemplare spectaculoase. Din pacate la noi in tara ajung destul de greu si la niste preturi care mie una mi se par mari, dar sper ca in urmatorii ani sa se schimbe lucrurile si la noi. Am gasit-o la Eutopia, Roberto Rossi si Dianadia sunphoto ( aici sunt cele mai ieftine aduse din Ungaria)

Un comentariu: