miercuri, 22 februarie 2012

In asteptarea ghioceilor 2

     



 Pulssatila e una dintre plantele mele preferate. La noi in tara se gaseste in flora spontana a Muntilor Carpati. Planta aceasta aparent modesta, e plina de gratie si eleganta. Planta nu creste mare (ce bine!), tulpina si floarea, pe partea dorsala prezinta un puf, care ii confera dragalasenia specifica. In 2011 mi-am achizitionat (Pulsatilla vulgaris)-culoare mov, astept cu nerabdare sa vad inflorirea ei. Mi-am mai cumparat si (Pulsatilla alba) si (Pulsatilla vulgaris rubra). 
      Imi plac foarte tare plantele de primavara, ma gandesc la chiodonoxa, o planta de mici dimensiuni, infloreste printre primele, foarte rezistenta la temperaturi mici, florile sunt albastre sau albe eu am albastra, si sper sa o vad inflorita. O alta floare spectaculoasa este (Ipheion uniflorum), o planta cu flori albe, albastre si roz, de inaltime mica cu o putere de adaptare mare, am cele 3 culori. (Adonis vernalis)  ruscuta de primavara este o planta protejata, de o frumusete extraordinara, am cautat sa cumpar dar nu am gasit, iar semintele din afara au costuri foarte mari. Viorelele (Scilla Bifolia) se gasesc in aproape toate padurile de foioase, am adus si eu din padure.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu