marți, 21 februarie 2012

In asteptarea ghioceilor 1

Bate vant de primavara, in realitate sau in mintea mea? Realitatea e ca astept cu nerabdare topirea zapezii. Vreau sa vad iarba! (verde din curte). Nu am eu gazon profesional dar il iubesc, pentru ca a fost facut cu multa munca, numai tatal meu stie cum a scos fiecare buruiana (un fel de erbicidare naturala), de pietre sa nu mai vorbim. Trebuie sa recunosc ca la munca bruta nu am participat. Actualmente am iarba pe doua portiuni: una la soare care se lupta cu radacinile de papadie (nu cred ca am sa erbicidez, latura mea ecologica invinge intotdeauna) cealalta la umbra, aici avem probleme cu muschii ( bine ca nu infloresc) :).

Ma gandeasc la cati bulbi am plantat in toamna, m-a ajutat si fiica mea mai mare, mi-a luat pe nevazute un plic de anemone si i-a plantat ea cum a stiu si pe unde a stiut la momentul respectiv, pe urma nu si-a mai amintit. Ma gandeam sa ii replantez, dar am zis sa n-o dezamagesc.

Am primit primavara trecuta ghiocei din padure, sper sa ii vad mari. Apoi in vara am fost in piata in cautare de ghiocei mari, bulbosi si am gasit. Pai cand au inteles bunicile ca eram in cautare de flori au inceput sa ma strige, de nu stiam cum sa mai plec. Mi-am cumparat de 5 lei 2 legaturi, sper sa iasa. Tanti de la care am cumparat zice ca le spune lusce, asta nu stiam. Denumirea latineasca este (Leucojum aestivum), se gaseste si la noi in flora spontana, in zona Banatului din cate stiu eu.

Trebuie sa imi mai infloreasca Hepatica, e o specie foarte iubita de crescatorii de alpine, avem si o endemica Hepatica transilvanica ( Sa fim fericiti cu ce ne-a dat Dumnezeu). Am mai adus din padure, (Scilla bifolia), unii le spun viorele, mai am toporasi (Viola odorata) am adus de la munte, dar si dintr-o padure aproape de casa. Mi-as dori foarte tare sa am si toporasi albi, sunt in zona Moldovei, mi se par adorabili, la fel si cei galbeni, se gasesc prin Bucegi. Ador banutii (Bellis perennis), asa ca echipata cu un sot (care n-are nici o treaba cu plantele dar ma insotete) si o mica lopata am purces pe Dealul Jelnei la cules, cu tot cu radacina. Vreau sa pun in gazon la soare, sa se lupte putin cu papadiile.

De banuti ma leaga o amintire, in scoala generala mergeam la mama mea la munca si treceam pe langa un parc, cu iarba si f multi banuti din astia. Parcul asta a fost amenajat, are acum gazon si nici urma de banuti. Anul trecut mi-am luat unii de cultura, din piata, roz ciclam si roz pal, nu au fost scumpi asa ca intentioneez sa imi mai cumpar.

Mai am crocusi, aceia clasici, mov inchisi, unii galbeni mai mici si unii crem. Anul trecut am achizitionat bulbi de branduse variegate albi cu mov, un soi pe care nu l-am retinut, dar stiu care e. Bineinteles ca am adus si din padure, (Colchicum autumnale), care la mine infloreste numai primavara, ca nu inteleg nimic, doar am adus-o inflorita toamna. Exista o specie endemica (Crocus banaticus) (multumesc Doamne Doamne!) nu o am dar mi-as dori, am vazut un site dedicat acestor minunate flori si am gasit cu mandrie si specia noastra.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu